Iklan Nuff

11.8.09

My J Suatu Perjuangan

Hidup ini memerlukan perjuangan. Jika tiada perjuangan maka kehadiran kita di dunia ini ibarat kain buruk sahaja. Perjuangan memerlukan kekuatan. Kekuatan datangnya dari pelbagai sudut yang ada dalam diri, sekeliling dan anutan kita.
Bagi umat Islam sudah semestinya perjuangan adalah dituntut dan menjadi asas kekuatan Islam itu sendiri. Banyak aspek yang perlu diperjuangkan, terutamanya aspek spritiul dan individual itu sendiri. Dari aspek spritual memang kita telah diasuh dan dibimbing dengan unsur-unsur pengabdian kepada Yang Esa yang menjadi sumber kekuatan utama bagi menghadapi dunia realiti yang penuh mencabar yang dinamakan perjuangan kehidupan di dunia.Untuk hidup di dunia ini kita perlu mempuyai kekuatan ekonomi yang diperolehi melalui kerja yang kita lakukan.
Sumbangan kita kepada diri, keluarga dan masyarakat adalah bergantung kepada pendapatan yang diperolehi dari pekerjaan kita itu. Jika pekerjaan itu hanya makan gaji maka sumbangan yang kita dapat berikan adalah terbatas, terutamanya dalam kehidupan kini yang tarafnya semakin tinggi. Oleh itu Islam menganjurkan umatnya berniaga atau melibatkan diri dalam dunia perniagaan atau keusahawanan. Sebagaimana maksud Nabi SAW yang menyatakan 9/10 rezeki datangnya dari perniagaan. Contoh ini ditunjukkan sendiri oleh Nabi SAW yang masih muda telah mengikut rombongan dagang bapa saudaranya Abu Talib ke Syam dan juga Baginda SAW telah berjaya akhirnya berdikari dengan memperdagangkan barangan seorang usahawan yang terkenal di Mekah iaitu Siti Khadijah hingga membawa keuntungan yang banyak. ini membuatkan Siti Khadijah melamar Nabi SAW dan seterusnya dengan harta Siti Khadijah inilah Nabi SAW memperkembangkan Islam dan juga dibantu oleh usahawan-usahawan Islam yang kaya seperti Abu Bakar ra, Abdul Rahman Bin Auf dan lain-lain. Ini menunjukkan yang kekuatan ekonomi penting untuk memastikan Islam itu juga kuat dari segi perkembangan dan syiar Islam itu sendiri.
Oleh itu perlulah kita melibatkan diri dalam bidang keusahawanan ini sebagai satu wadah perjuangan memperkuatkan ekonomi umat Islam yang kita lihat hari ini amat lemah dan bergantung kepada orang-orang kafir. MLM adalah suatu bidang perniagaan yang boleh membantu kita menjana pendapatan yang lumayan jika kita berkeyakinan tinggi dan mempunyai daya usaha yang kuat. Di sini saya mengajak para pembaca bersama saya berniaga dengan My J Projek. Walaupun kami terlibat dengan MLM, namun sistem kami lain, kami bukan melabur seperti saham skim cepat kaya, sistem piramid, binari dan sistem matahari yang mengayakan orang di atas sahaja, dan kami bukan 'direct sailing' yang menjual barang tidak habis-habis seperti MLM yang lain.
Kami mengajak orang bersama kami untuk dibentuk menjadi usahawan yang sejati melalui sistem yang tersusun dan mudah untuk diduplikasi. Walaupun kami dapat produk tetapi produk yang dapat itu, itu sahajalah seumur hidup. Jika semua produk terjual maka modal yang kita keluarkan itu akan kita dapat balik. Itu sahaja gunanya produk, selain itu kita perkenalkan kawan dan tidak perlu ramai, cuma empat (4) orang sahaja seumur hidup.Jika sistem yang kita namakan Smart to Success System (S2S) ini diikut secara duplikasi, InsyaAllah dalam masa tiga(3) bulan pendapatan kita boleh mencecah RM12 000.

Untuk lebih lanjut bolehlah hubungi saya untuk penjelasan yang terperinci. Hubungi saya, Abdul Halim - 019 5732685.

No comments:

SKUAD My J SG SIPUT Headline Animator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...