25.3.14

Keluarga semua anak kapal dan penumpang MH370 sudah dimaklumkan

MAS sudah maklumkan kepada keluarga anak kapal, penumpang MH370
2014/03/24 - 22:25:06 PM

HIBA... Selamat Omar, 60, bapa Mohd Khairul Amri Selamat, 29, mangsa pesawat MH370 ketika menonton sidang media Perdana Menteri di PWTC di Hotel Everly, Putrajaya, malam ini. - Foto Ahmad Irham Mohd Noor

KUALA LUMPUR: Malaysia Airlines (MAS) sudah memaklumkan perkembangan terbaru mengenai pesawat MH370 kepada keluarga penumpang dan anak kapal yang hilang sejak 8 Mac lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata berdasarkan dua prinsip yang dipegang sepanjang penyiasatan berkenaan, Malaysia berkongsi maklumat terbaharu itu bagi menghormati keluarga mangsa.

"Malaysia Airlines sudah bercakap dengan keluarga penumpang dan anak kapal mengenai perkembangan terbaru ini. Bagi mereka, beberapa minggu lalu adalah saat yang menyayat hati, saya tahu berita ini masih sukar untuk diterima.

"Oleh itu, saya menggesa media untuk menghormati privasi mereka, memberi ruang kepada mereka pada saat yang sukar ini," katanya pada sidang media tergempar di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, sebentar tadi.

Najib mengesahkan penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi, barat Perth Australia.

sumber : http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MASsudahmaklumkankepadakeluargaanakkapal_penumpangMH370/Article/?mutakhir

No comments:

Iklan Nuff

SKUAD My J SG SIPUT Headline Animator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...