10.9.15

Teknologi Hibrid Toyota Juara Ketahanan Dunia

 

Selasa, 2 Disember 2014

KUALA LUMPUR: Toyota Racing memenangi kedua-dua kategori Pengeluar dan Pemandu di Kejohanan Ketahanan Dunia FIA 2014 (WEC), satu siri lapan perlumbaan ketahanan, termasuk acara terkenal Le Mans 24 Jam, yang diadakan di litar perlumbaan jalan antarabangsa.

Toyota Racing melahirkan penghargaan ikhlas kepada peminat kami di atas dorongan mereka dan rakan-rakan kongsi kami atas sokongan mereka.

Imej daripada Pusingan 8 di Sao Paulo pada Nov 30, dan Pusingan 7 di Bahrain pada Nov 15 untuk FIA WEC 2014 boleh didapati secara percuma di laman web berikut (penggunaan Editorial sahaja) http://www.image.net/toyota_wec2014 WEC adalah salah satu daripada lima kelas utama pertandingan automotif yang diiktiraf oleh Persekutuan Automobil Antarabangsa (FIA).

Selepas memenangi beberapa gelaran WRC, Toyota pertama kali memasuki siri WEC yang diwujudkan semula pada tahun 2012, di mana persaingan sengit termasuk Audi dan, tahun ini, Porsche. Setelah memenangi lima daripada lapan perlumbaan pada tahun 2014 Toyota Racing memenangi gelaran Pengeluar WEC dan Pemandu.


Toyota melancarkan kereta hibrid pertamanya, Prius, pada tahun 1997, sebuah usaha perintis yang mengejutkan industri automobil dengan kombinasi yang tiada tandingan dalam ekonomi bahan api yang luar biasa dan berprestasi tinggi. Sejak pelancarannya, Sistem Hibrid Toyota terus berkembang sebagai sumber pendorong automotif yang canggih, efisien tenaga dan berkuasa.

Sistem Hibrid Toyota terdiri daripada enjin petrol dan motor elektrik dengan bergerak lancar bersama-sama untuk menyediakan kecekapan tenaga dan prestasi tinggi dalam pakej yang boleh dipercayai. Uniknya, kereta pengeluaran Toyota mesra alam mempunyai keupayaan prestasi yang menjadikannya menyeronokkan untuk memandu.

Bagi menyediakannya untuk masuk dalam WEC, Perlumbaan Sistem Hybrid Toyota (THS-R) telah dipasang dalam pelbagai kereta dan dibangunkan lagi dalam perlumbaan Jepun. Keputusan untuk meningkatkan teknologi melalui perlumbaan adalah selaras dengan falsafah Toyota mengejar kesempurnaan melalui persaingan. Harapan dan keyakinan amat tinggi tetapi masih perlu untuk lulus ujian yang besar.

Pencapaian hebat Toyota pada tahun 2014 berlaku di perlumbaan akhir di Sao Paulo, Brazil. Oleh kerana kejohanan ini telah dimenangi menggunakan teknologi hibrid yang sama boleh didapati di dalam kenderaan pengeluaran, penerima utama manfaat daripada kejayaan sukan dalam WEC adalah mereka yang memilih Toyota untuk pengangkutan peribadi mereka.

No comments:

Iklan Nuff

SKUAD My J SG SIPUT Headline Animator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...