26.8.10

8 Cara Untuk Anda Mengubah Hidup Agar Jadi Lebih Baik Dan Bahagia.

1. Bersikap Optimis
- Pandanglah hidup ini dengan cara yang positif dan buangkan pandangan negatif anda.
2. Pandang Ke Hadapan.
- Realisasikan impian anda supaya apa yang di impikan dapat di capai. Teruskan Berusaha dan jangan menoleh kebelakang lagi.
3. Terima Kasih
- Hargai lah orang-orang di sekeliling anda yang selama ini banyak membantu dan menyokong anda dengan berterima kasih kepada mereka. Itu membuatkan mereka rasa di hargai oleh anda.
4. Nikmati Hidup
- Ambil masa untuk melakukan apa-apa perkara yang anda sukai dan dapat menenangkan jiwa anda. Ia akan memberi keceriaan kepada anda.
5. Rawatlah Tubuh Anda
- Sayangi tubuh anda membuatkan anda kekal sihat dan bahagia. Ambil Masa untuk melakukan senaman, mengawal diet anda dan sekiranya berduit, pergilah ke spa kerana dapat menyihatkan tubuh anda.
6. Ubah Jadual
- Rancang waktu yang efektif samada waktu bekerja atau beriadah dengan mengubah jadual rutin harian yang membebankan kamu. Ceriakan diri kamu dengan aktiviti yang tidak meletihkan dan rilek supaya tidak dibebani masalah kerja yang memenatkan.
7. Keep in touch Dengan sahabat lama
- Hubungi lah rakan-rakan anda yang lama tidak bertemu dan aturkan janji untuk berjumpa. Lebih baik adakan reunion bagi mengeratkan kembali hubungan yang lalu. Ia akan membuatkan anda ceria dan banyak perkara-perkara berfaedah dapat dikongsikan bersama teman-teman.
8. Kreatif
- Lakukan perkara-perkara yang membuatkan kamu kreatif dan berinovasi dengan melakukan apa-apa perkara yang menjadi hobi dan minat anda. Ia membantu mewujudkan pemikiran kreatif dalam diri anda serta membuatkan anda ceria dan bertenaga.


sumber : http://www.wangcyber.com

No comments:

Iklan Nuff

SKUAD My J SG SIPUT Headline Animator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...