3.10.12

Semoga Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim cepat sembuh


Gambar Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim.

Para pencinta ilmu sudah pastinya kenal dengan Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim yang menjadi antara pakar rujuk bidang sejarah di negara kita. Pendapatnya selalu diambil bagi mengetahui susur galur sesuatu kajian sejarah yang melibatkan negara kita jika timbul perdebatan tentang sejarah bagi isu-isu yang didebatkan itu.

Pencapaiannnya yang cemerlang di dalam bidang sejarah telah diikhtiraf pihak kerajaan dengan memberinya anugerah Professor Emeritus, iaitu pencapaian yang agak tinggi di dalam bidang akademik negara. Namun begitu kini keadaan kesihatannya agak kritikal, ini dapat kita lihat dari berita yang di paparkan di bawah.




Professor Emeritus Tan Sri Dato` Dr. Khoo Kay Kim (Lahir: Mac 28 1937) ialah seorang ahli sejarahwan terkemuka di Malaysia dan mendapat kehormatan Emeritus dari Universiti Malaya. Beliau dilahirkan di Kampar, Perak, Malaysia.

Beliau berkelulusan B.A. 1959; M.A. 1967; PhD. 1974 dari Universiti Malaya. Beliau mendapat Sarjana kedoktoran (PhD) berdasarkan thesis beliau yang bertajuk The beginnings of political extremism in Malaya 1915-1935 (1973) yang diseliakan oleh Prof. Kennedy G. Tregonning, yang kemudiannya bertugas sebagai seorang professor sejarah di Raffles College, Singapura. Tregonning juga adalah bekas pelajar Universiti Malaya. Khoo Kay Kim merupakan salah seorang penulis yang merangka Rukun Negara.

Seperti PM, kita sebagai rakyat Malaysia juga mahu agar beliau cepat sembuh kerana kepakaran beliau masih diperlukan oleh rakyat Malaysia.


2 comments:

Anonymous said...

This program is intended to recover lost passwords for
RAR/WinRAR archives of versions 2.xx and 3.xx. http://www.
passwordrecoveryforrar.tk The free professional solution for
recovering lost passwords to RAR and WinRAR archives.

Hi! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.

Any suggestions?

my blog post :: RAR Password Revovery

Anonymous said...

semoga Prof Kang Kung cepat sembuh dari segala kekeliruan ... http://dinmerican.wordpress.com/2012/01/24/on-prof-khoo-kay-kims-malaysiakini-interview/#comment-199330

Iklan Nuff

SKUAD My J SG SIPUT Headline Animator

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...